на головну
укррусангл

Наукова діяльність

Окрім основної діяльності – викладання навчальних дисциплін – на кафедрі активно ведеться науково-дослідна та конструкторська робота, в якій безпосередню участь беруть члени наукового товариства курсантів та студентів.

Серед основних напрямків досліджень слід відзначити наступні:

  • розробка нових зразків імпульсних пристроїв пожежогасіння, пристосованих для гасіння великих пожеж, зокрема газових фонтанів;
  • розробка методів та технічного забезпечення діагностування та прогнозування залишкового ресурсу відцентрових пожежних насосів шляхом дослідження їх вібраційних характеристик;
  • розробка техніки для безпечного перевезення вибухонебезпечних вантажів від місця знаходження до пункту утилізації;
  • розробка нових зразків техніки для гасіння низових лісових пожеж;
  • розробка амфібійної техніки для подолання водних перешкод та проведення аварійно-рятувальних робіт на воді;
  • розробка нових наглядних зразків для вивчення дисциплін кафедри.

Так, сьогодні на кафедрі, спільно з колегами з Донецького національного університету, розроблена установка імпульсної дії для гасіння газових факелів та проведені її експериментальні випробування. Установка здатна імпульсно подавати на гасіння пожежі воду та водні розчини зі швидкістю до 1500 м/с, що дозволяє гасити модельний газовий фонтан на відстані до 25-30 м.

Починаючи з 2010 року в рамках роботи над дисертацією на кафедрі розроблена експериментальна установка діючого насосного відсіку пожежного автомобіля, яка є аналогом сучасних пожежних автоцистерн на базі автомобіля КамАЗ. Проведені дослідження вібраційних характеристик пожежного насосу для оцінки та прогнозування залишкового ресурсу відцентрового пожежного насосу під час його експлуатації.

В даний час учасниками наукового товариства курсантів та студентів під керівництвом співробітників кафедри ведеться розробка несамохідного візка (причепу) для перевезення вибухонебезпечних вантажів від місця знаходження до пункту утилізації. Його конструкція на відміну від традиційного для автомобілебудування одноступеневого ресорного підвішування має додаткову другу ступінь, динамічні характеристики якої забезпечують умови безпечного транспортування. Вантажна платформа стабілізована у горизонтальній площині. Для гасіння коливань використано пружній елемент з квазінульовою жорсткістю.

Проведено ряд експериментальних досліджень з визначення величини вантажу та динаміки їх затухання при різних режимах роботи системи. Відкалібровано вібродатчики. Проведені натурні дослідження при переїзді через одиночну нерівність.

На базі існуючих пристроїв для оброблення землі (мотокультиватор) та розчищення снігу кафедрою ведеться розробка техніки для гасіння низових лісових пожеж та створення мінералізованих смуг.

Враховуючи завдання підрозділів МНС на кафедрі проведена розробка та виконується конструювання судна на повітряній подушці.

Судно на повітряній подушці це амфібійний (здатний рухатися так само і сушею) катер, який має систему створення області підвищеного тиску під корпусом (повітряну подушку). Конструкція дозволяє судну на повітряній подушці підніматися над поверхнею руху на висоту гнучкого огородження і рухатися торкаючись поверхні нижніми краями гнучкого огородження.

Судно може використовуватись для пересування по пересічній місцевості, суші, воді, снігу та льоду, для подолання мілини, виїзду на пологі береги, заїзду на затяжні пагорби з ухилом до 10-12 градусів і короткі ухили до 40 градусів. Призначене для доставки особового складу до місця ліквідації надзвичайної ситуації, а також для евакуації постраждалих з місць надзвичайної ситуації.

^ Наверх