Вирішення конфліктних ситуацій (захист прав здобувачів вищої освіти)
Права здобувачів вищої освіти визначені статтею 62 Закону України "Про вищу освіту".
Відповідно до цього в НУЦЗ України розроблено ряд нормативних документів, які визначають порядок дій здобувачів вищої освіти університету в разі порушення їх прав або виникнення конфліктних ситуацій.
Що робити, коли не згодні з отриманою оцінкою?
Порядок оскарження процедури проведення та результатів контрольних заходів визначений в розділі 11 Положення про організацію освітнього процесу в НУЦЗ України.
Для оскарження процедури проведення та результатів контрольних заходів в університеті здобувач вищої освіти повинен особисто в день процедури проведення або оголошення результату контрольного заходу підсумкового семестрового контролю подати відповідні заяву керівникові факультету, на якому навчається. Заява, подана не в установлені терміни, розгляду не підлягає. Заяву здобувача візує керівник факультету та розглядає перший проректор з навчальної роботи. Після прийняття рішення заява, за поданням керівника факультету, реєструється в журналі реєстрації апеляцій, що знаходиться в навчально-методичному центрі університету, та повертається керівникові факультету.
З метою реалізації права здобувача вищої освіти на оскарження процедури проведення та результатів контрольних заходів в університеті розпорядженням першого проректора з навчальної роботи створюється апеляційна комісія.
До складу апеляційної комісії входять: голова, члени комісії (не менше двох осіб), секретар комісії.
Головою апеляційної комісії призначається начальник факультету, на якому навчається здобувач.
Членами апеляційної комісії призначаються: керівник кафедри, за якою закріплений освітній компонент, науково-педагогічний працівник кафедри, який є фахівцем з відповідного освітнього компонента, але не брав участі у процедурі проведення або оголошенні результату контрольного заходу з цього освітнього компонента, та представник студентської ради факультету або ради молодих вчених.
З числа членів апеляційної комісії обирається секретар комісії.
Заява здобувача вищої освіти розглядається на засіданні апеляційної комісії не пізніше наступного робочого дня після її подання. Здобувач вищої освіти має право бути присутнім на засіданні апеляційної комісії.
Під час розгляду заяви секретар апеляційної комісії веде протокол, де записує всі зауваження членів комісії та відповідні висновки.
У випадку проведення письмового контрольного заходу (іспиту, заліку) члени апеляційної комісії, керуючись критеріями оцінювання з відповідного освітнього компонента, детально вивчають та аналізують письмові матеріали контрольного заходу. Повторне чи додаткове опитування здобувача апеляційною комісією заборонено.
У разі проведення усного контрольного заходу (іспиту, заліку) здобувачеві вищої освіти надається можливість повторно скласти контрольний захід членам апеляційної комісії за новим білетом, який береться ним із комплекту білетів з освітнього компонента. Для об’єктивності та прозорості білет, за яким здобувач вперше складав контрольний захід, вилучається з комплекту.
Після закінчення засідання апеляційної комісії протокол із висновками щодо оцінювання відповідей здобувача вищої освіти підписується всіма членами апеляційної комісії. Результати апеляції оголошуються здобувачеві вищої освіти відразу після закінчення розгляду його роботи (обговорення відповідей), про що здобувач особисто робить відповідний запис у протоколі засідання апеляційної комісії.
Рішення апеляційної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії. У разі рівної кількості голосів «за» та «проти» приймається рішення, яке підтримав голова комісії.
У разі відсутності здобувача вищої освіти на засіданні апеляційної комісії секретар комісії здійснює відповідний запис у протоколі засідання апеляційної комісії.
Результатом розгляду заяви (апеляції) є прийняття апеляційною комісією одного з двох рішень:
‒ «попереднє оцінювання знань здобувача вищої освіти на контрольному заході (іспит, залік) відповідає рівню якості знань здобувача з освітнього компонента і не змінюється»;
‒ «попереднє оцінювання знань здобувача вищої освіти на контрольному заході (іспиту, заліку) не відповідає рівню якості знань здобувача з освітнього компонента і заслуговує іншої оцінки (вказується нова оцінка відповідно до чинної в НУЦЗ України шкали оцінювання результатів навчання)», але не нижчої за отриману на контрольному заході (іспиті, заліку).
Якщо в результаті розгляду заяви (апеляції) апеляційна комісія приймає рішення про зміну попередніх результатів контрольного заходу, нова оцінка знань здобувача вищої освіти виставляється цифрою та прописом відповідно за шкалою НУЦЗ України, шкалою ЄКТС та національною шкалою, спочатку в протоколі апеляційної комісії, а потім у письмовій роботі, у відомості обліку успішності та індивідуальному плані здобувача і заноситься до журналу реєстрації апеляцій.
Нова оцінка у письмовій роботі, у відомості обліку успішності та індивідуальному плані здобувача підписується головою апеляційної комісії.
Що робити у випадку проявів булінгу (цькування)?
Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого.
Для недопущення випадків булінгу (цькування) в НУЦЗ України діє відповідний ПОРЯДОК.
Якщо ви вважає, що в університеті мали(ють) місце випадки булінгу (цькування), ви можете подати відповідну заяву про випадок булінгу (цькування) до Комісії із розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) в університеті. Заява подається в письмовій формі (в електронному або паперовому вигляді) і повинна містити опис порушення, права особи, зазначення моменту (часу), коли сталося порушення, факти і можливі докази, що підтверджують заяву. Прийом та реєстрацію поданих заяв здійснює фахівець (з гендерної рівності). Заява може бути подана протягом 30 днів із дня вчинення діяння або з дня, коли повинно було стати відомо про його вчинення. Заява може бути надіслана:
поштою за адресою вул. Чернишевська, 94, м. Харків, 61023 або вул. Онопрієнка 8, м. Черкаси, 18034 (Національний університет цивільного захисту України);
на електронну поштову скриньку університету Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
особисто (усно) під час особистого прийому за адресою м. Черкаси, вул. Онопрієнка 8, Богомазова Софія Андріївна (+38(099)787-40-01).
Інформація, наведена у повідомленні про випадки булінгу (цькування) в Національному університеті цивільного захисту України, має стосуватися конкретного працівника, особи рядового чи начальницького складу, здобувача вищої освіти університету, містити фактичні дані порушення ним вимог, заборон та обмежень, встановлених законами України «Про освіту», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».
Повідомлення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Повідомлення може бути як письмовим, так і усним.
Усне повідомлення заявник повідомляє на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку на «телефон довіри» університету та записується (реєструється) посадовою особою.
Письмове повідомлення надсилається поштою, вноситься через офіційний веб-сайт, спеціальну електронну пошту, передається заявником особисто до скриньки кореспонденції університету, або особисто фахівцю (з гендерної рівності).
Письмове повідомлення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
В електронному повідомленні має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.
Повідомлення має містити:
прізвище, ім’я, по батькові особи, яка ймовірно вчинила правопорушення;
інформацію про факти вчинення порушення Законів, яка може бути перевірена;
прізвище, ім’я, по батькові особи, місце проживання та підпис особи, яка надіслала повідомлення (заявника).
Для будь-яких консультацій ви можете звернутись за телефоном +38(099)787-40-01
Що робити у випадку проявів переслідування та сексуальних домагань?
З метою розширення прав і можливостей, а також зміцнення їхньої ролі у процесі здійснення національних реформ, за підтримки громадянського суспільства ДСНС України забезпечує виконання зобов'язань щодо гендерної рівності, зокрема Конвенції про ліквідацію всіх форм дискримінації (CEDAW), Пекінської платформи дій, а також резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки. Мир. Безпека».
Сьогодні впровадження принципу гендерної рівності є одним з пріоритетів ДСНС України. Адже імплементація таких офіційних актів, як Резолюція ООН 1325 – це не лише про жінок, а й про прозоре суспільство та рівні можливості для кожної людини.
З метою запровадження дієвого механізму врегулювання конфліктних ситуацій, пов'язаних із дискримінацією та сексуальними домаганнями в університетц діє Політика попередження і боротьби з переслідуванням, сексуальними домаганнями, дискримінацією та зловживанням владою в Національному університеті цивільного захисту України.
Якщо ви вважаєте, що в університеті мали(ють) місце прояви переслідування та сексуальних домагань, ви можете подати скаргу до Комісії з попередження і боротьби з переслідуванням, сексуальними домаганнями, дискримінацією та зловживанням владою в Університеті. Скарга подається в письмовій формі (в електронному або паперовому вигляді) і містить опис порушення, права особи, зазначення моменту (часу), коли сталося порушення, факти і можливі докази, що підтверджують скаргу. Скарга може бути подана протягом 30 днів із дня вчинення діяння або з дня, коли повинно було стати відомо про його вчинення.
Скарга може бути надіслана на електронну поштову скриньку університету Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.. Для подання письмових скарг необхідно звернутись до відділу адміністративної роботи або до фахівця (з гендерної рівності).
Для будь-яких консультацій ви можеже звернутись до фахівця (з гендерної рівності) Богомазової Софії Андріївни за номером (099)787-40-01.
Що робити у випадку проявів корупційних правопорушень?
Якщо у вас є достовірна інформація про вчинення незаконних дій або корупційних правопорушень з боку працівників університету ви можете повідомити про них до сектору з питань запобігання та виявлення корупції надіславши відповідне звернення на електронну поштову скриньку Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.. Для подання письмових скарг необхідно звернутись до відділу адміністративної роботи або до начальника сектору з питань запобігання та виявлення корупції. Для встановлення правопорушень під час проведення перевірки виникає потреба додаткової інформації і може виникнути необхідність зв’язатися з вами. Ваша контактна інформація може бути розголошена лише за вашою згодою, крім випадків, встановлених законом.
ЯКУ ІНФОРМАЦІЮ ПОВИННО МІСТИТИ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО КОРУПЦІЙНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ДЛЯ ЙОГО РОЗГЛЯДУ
Відповіді на питання з позначкою * є обов’язковими для надання можливості розпочати перевірку:
Вказати Ваше/групи осіб ім’я, прізвище, контактну інформацію (номер телефону, електронну адресу), рід занять, стать, вік.
* Вказати прізвище, ім’я, по батькові особи/осіб, яка ймовірно вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, її посаду та місце роботи; у чому ви бачите прояв корупції? Надайте детальний опис випадку.
* Чи відноситься випадок до?:
- електронних декларацій;
- порушення вимог фінансового контролю, передбаченого статтями 45-46, 48-52 Закону України «Про запобігання корупції»;
- порушення обмежень щодо отримання подарунка, передбачені статтею 23 Закону України «Про запобігання корупції»;
- запобігання та врегулювання конфлікту інтересів;
- порушення встановлених Законом України «Про запобігання корупції»обмежень щодо одержання пільг, послуг і майна;
- порушення вимог щодо обмеження спільної роботи близьких осіб, передбачені статтею 27 Закону України «Про запобігання корупції»;
- порушення вимог стосовно обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, передбачені статтею 25 Закону України «Про запобігання корупції»;
- недотримання актів законодавства з питань етичної поведінки;
- порушення, пов’язані з організацією роботи із запобігання і виявлення корупції;
- порушення вимог проведення спеціальної перевірки, передбаченої статтею 56 Закону України «Про запобігання корупції»;
- інші порушення антикорупційних законів або інші службові зловживання посадовими особами ДСНС (спробуйте зазначити категорію).
* Де стався випадок?
* Коли стався випадок (час)?
* Коли та яким чином Ви дізналися про цей випадок?
Чи знають інші люди про цей випадок? Якщо так, чи можете Ви сказати, хто саме?
Чому, на Вашу думку, цей випадок включає неправомірне або навіть злочинне діяння?
Чи мали місце такі випадки в минулому? Якщо так, чи надавалося повідомлення про них раніше, і які заходи були вжиті у зв’язку із ними?
Чи обіцялася або надавалася комусь перевага в описаному випадку? Якщо так, хто і кому обіцяв чи надавав перевагу? Що було обіцяно, чому і яким чином відповідним особам/установам обіцялася або надавалася перевага?
Чому Ви вирішили повідомити про цей випадок?
* Чи надавалася інформація про вищезазначений випадок кудись ще? Якщо так, куди/кому?
Чи бажаєте Ви щось додати?
Чи маєте Ви матеріали (фото, відео, аудіо), що підтверджують випадок? Чи маєте можливість надати матеріали для встановлення порушення?
ОСОБИ, ЯКІ НАДАЮТЬ ДОПОМОГУ В ЗАПОБІГАННІ І ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ, ПЕРЕБУВАЮТЬ ПІД ЗАХИСТОМ ДЕРЖАВИ
Що робити, якщо вам потрібна психологічна допомога?
З метою профілактики негативних явищ та вдосконалення психологічного забезпечення освітнього процесу в університеті функціонує група психологічного супроводження з числа співробітників сектору психологічного забезпечення та керівників структурних підрозділів університету.
Здобувачі вищої освіти можуть отримати психологічну допомогу від сектору психологічного забезпечення університету за власним бажанням наступними способами:
- Індивідуальні консультації. Для отримання психологічної консультації ви можете звернутись до начальника сектору психологічного забезпечення Топчило Анни Валеріївни за номером (095)331-34-66 або старшого психолога сектору психологічного забезпечення Пономаренка Івана Володимировича за номерами (063)772-92-08 та (095)589-66-09 (зокрема Viber/WhatsApp) і отримати послугу у зручний час онлайн або офлайн.
- Групові заняття. В університеті проводяться групові заняття з психологічної підготовки, де можна обговорити свої переживання та отримати підтримку у спільному форматі.
- Анонімна скринька довіри. Здобувачі вищої освіти можуть звернутися за допомогою у будь-який час направити анонімне повідомлення на електронну скриньку довіри Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
- Вебінари та семінари. Сектор психологічного забезпечення організовує вебінари або семінари та лекції на теми, що стосуються психічного здоров'я, стрес-менеджменту та адаптації до навчання.
- Використання мобільних додатків, як додаткових ресурсів для отримання анонімної психологічної підтримки та цікавої інформації на психологічні теми. Кожен може безкоштовно завантажити мобільний додаток у свій телефон Mental health або Mental tutor та використовувати їх за бажанням.